För första gången på 69 år har Trocadero lanserat en ny smak – Trocamust. Det är en julvariant av den klassiska och omtyckta drycken Trocadero, den har en mycket mustigare känsla till en början, innan smaken av Trocadero framträder . På wraparound etiketten syns, lite diskret, små tomtar på den vanliga Trocamusten, och en snögubbe på Trocamust Zero. Vi på Nordvalls har länge jobbat tillsammans med Spendrups som äger varumärket Trocadero sedan några år tillbaka.
Trocadero finns nu i fyra olika varianter:
- Trocadero
- Trocadero Zero
- Trocamust
- Trocamust Zero
Trocamust etikettdesign
Wraparound etiketten på Trocamust är utformad med exakt samma färger som den vanliga Trocaderon, PMS färger (en standard för färgblandningar inom den grafiska industrin) som är en unik sammansättning för just Trocadero. Wraparound etiketten är i syntetmaterial och trycks utan adhesiv, den appliceras runt flaskan med en adhesiv sträng vid etiketteringstillfället.
“Jag gillar verkligen hur man har lekt med originaldesignen på Trocamusten och fått in små tomtar och snögubben.. Det är ju lite lekfullt samtidigt som man snabbt känner igen att det är Trocadero.“
Säger Liselott Widerström, Senior Key Account Manager på Nordvalls och kundansvarig över bla.a. Spendrups
Spendrups hållbarhetsarbete
Spendrups har ett tydligt hållbarhetsfokus. Wraparound etiketten som används på Trocadero flaskorna är gjord av material som är kompatibelt med flaskan, den uppfyller redan flera av hållbarhetskraven som finns, och är enkel att ta bort. På Nordvalls hjälper vi våra kunder till en så hållbar produkt som möjligt och att våra kunder lever upp till utomstående krav och interna miljömål.
“Jag tror att 2023 kommer vara ett genombrottsår för många av våra kunder. Det var på gång redan innan, men under covid hamnade hållbarhetsfrågor lite på paus. Därför tror jag att nästa år kommer det antagligen få ännu mer fokus igen. Intresset har ökat för nya material och jag får allt fler förfrågningar gällande materialprover.”
Liselott Widerström, Nordvalls
Spendrups samarbetet
Vi på Nordvalls har haft ett långt och värdefullt samarbete med Spendrups, och under året har vi tillsammans bara fortsatt att växa.
“När jag började på Nordvalls 2010 producerade vi två artiklar till Spendrups och idag är det rejält många fler och då både PSL (pressure sensitive labels) och Wraparound. Jag besöker dem rätt ofta, vilket är en förutsättning med så stora kunder. Vi har en jättebra relation med väldigt öppna och involverande dialoger.”
Liselott Widerström, Nordvalls
För alla Trocaderoälskare och Julmustälskare – Trocamust är solklar på årets julbord!